EKONOMIKA vzw
  Dulci  

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> Overschakelen
Jurge
plaatsen Feb 7 2010, 22:29
Bericht #1

Newbie
*

Groep: Leden
Sinds: 7-February 10
Gebruiker Nr.: 20,009
Studierichting: HIR

Hallo iedereen,

Vorig semester heb ik de richting burgerlijk ingenieur gevolgd. Het overaanbod aan techniek werd me daarbij soms iets teveel waardoor ik nu geneigd ben over te schakelen naar handelsingenieur.

Mijn vraag is nu echter of ik al dan niet problemen ga hebben doordat ik het 2de semester zou gaan inpikken bij sommige lessen. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan vakken als "Bedrijfseconomie" en "Bank- en financiewezen: inleiding tot financiële modellen". Aangezien ik in het secundair geen economische richting afgerond heb en mijn economische voorkennis dus te verwaarlozen is, vrees ik dat de lessen al boven mijn niveau zijn vanaf ze nog maar beginnen.

Hoe kan ik dit probleem het best aanpakken?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Wim.W
plaatsen Feb 8 2010, 11:28
Bericht #2

Vice-Praeses Logistiek
Group Icon

Groep: Praesidium 80e
Sinds: 5-September 06
Van: Wintershoven - Brusselsestr
Gebruiker Nr.: 4,077
Studierichting: TEW

Er zijn veel mensen zonder economische voorkennis die aan een opleiding aan de FEB starten.

Voor bedrijfseconomie is het mss handig dat je Inleiding tot de Economie al gevolgd hebt, maar volgens mij zeker geen noodzaak. Het handboek is vrij duidelijk geschreven, waardoor je ook zonder voorkennis kan slagen. Je moet denk ik wel al Hogere Wiskunde (of equivalent) afgelegd hebben om dit vak te mogen volgen, maar dat zal bij Burgerlijk al wel gebeurd zijn zeker.

Voor Bank & Financiewezen maakt het al helemaal niet uit, want dit vak had geen voorloper in het 1e semester.
Je start dus met evenveel voorkennis als de meeste studenten.

--------------------
The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams...
+Quote Post
Jurge
plaatsen Feb 8 2010, 11:32
Bericht #3

Newbie
*

Groep: Leden
Sinds: 7-February 10
Gebruiker Nr.: 20,009

QUOTE(Wim.W @ Feb 8 2010, 11:28) *

Er zijn veel mensen zonder economische voorkennis die aan een opleiding aan de FEB starten.

Voor bedrijfseconomie is het mss handig dat je Inleiding tot de Economie al gevolgd hebt, maar volgens mij zeker geen noodzaak. Het handboek is vrij duidelijk geschreven, waardoor je ook zonder voorkennis kan slagen. Je moet denk ik wel al Hogere Wiskunde (of equivalent) afgelegd hebben om dit vak te mogen volgen, maar dat zal bij Burgerlijk al wel gebeurd zijn zeker.

Voor Bank & Financiewezen maakt het al helemaal niet uit, want dit vak had geen voorloper in het 1e semester.
Je start dus met evenveel voorkennis als de meeste studenten.

Dankjewel voor je moedgevend antwoord. Heb deze morgen een les bedrijfseconomie mee gaan volgen en het het aantal economische termen viel goed mee.

Nog een vraagje: Hoe geraak ik aan mijn boeken en hoe word ik lid van Ekonomika, al zullen die twee dingen wel met elkaar te maken hebben neem ik aan.
+Quote Post
Catj
plaatsen Mar 13 2010, 12:16
Bericht #4

Member
**

Groep: Praesidium 81e
Sinds: 23-March 08
Gebruiker Nr.: 7,109

QUOTE(Jurge @ Feb 8 2010, 11:32) *

Dankjewel voor je moedgevend antwoord. Heb deze morgen een les bedrijfseconomie mee gaan volgen en het het aantal economische termen viel goed mee.

Nog een vraagje: Hoe geraak ik aan mijn boeken en hoe word ik lid van Ekonomika, al zullen die twee dingen wel met elkaar te maken hebben neem ik aan.

Lid worden van Ekonomika is zeer simpel; gewoon je lidkaart gaan afhalen in het begin van het jaar in de ekobar (benedenverdieping VHI)
En boeken kan je in de KD van Ekonomika (zelfde locatie) kopen aan zeer democratische prijzen.

Voor de Eerstejaars wordt normaal gezien het eerste weekend een aparte boekenverkoopzondag georganiseerd. Dan kan je meteen je volledig boekenpakket kopen en meteen ook lid maken
Meer informatie zal hierover wel volgen smile.gif

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (2 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Actuele tijd: 10th September 2010 - 23:50

© 2005-2006 - EKONOMIKA vzw - Dekenstraat 2, 3000 Leuven - +32 (16) 32 57 84 | contact
WWW.EKONOMIKA.BE en subsites zijn een productie van EKONOMIKA’s Webteam 76e
All rights reserved. Privacy and Legal information.
  DULCI